måndag 1 oktober 2012

Chanslös

av Gail Carriger

Förlag: Styxx Fantasy
Sidor: 375
Serie: Parasoll Portektoratet


Alexia, numera lady Maccon trivs som fru till varulvarnas alfa, Conall Maccon.
Men hon störs snart av en farsot som drar över London och ställer till det för alla övernaturliga varelser.
Alexa fattar sitt parasoll, går ombord på ett luftskepp och åker iväg till Skottland.
Men det är någon som inte vill att hon ska komma till sitt mål...

Åh, jag älskar den här boken, så mycket att det inte finns tillräckligt med ord!
Jag gillar verkligen Alexia och Conalls små gräl, man måste bara skratta.

Gail lyckats väldigt bra med den här serien för på de sista sidorna så händer det alltid något så att man bara måste längta tills nästa del, då man hoppas på att få svar på sina frågor.

Jag längtar verkligen till nästa del som på engelska heter Blameless och sen kommer Heartless eller Timeless.
Jag har en riktigt bra serie att vänta på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!