söndag 23 december 2012

Att vara Nikki

Titel: Att vara Nikki
Författare: Meg Cabot
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 294
Serie: Airhead #2
Originaltitel: Being Nikki

Handling:
Förut var Em Watts en helt vanlig tjej som hellre spelade tv-spel än flirtade med killar. Sedan hände den fruktansvärda olyckan. Plötsligt befinner sig Ems hjärna i supermodellen Nikki Howards kropp. Men Em är inte något supermodellämne och det nya livet blir långt ifrån fantastiskt. Hon tvingas manövrera sitt gamla liv i hemlighet, samtidigt som hon går i skolan och gör glammiga modefotograferingar. Hon kan inte berätta för sin bästis - killen som hon gillar - vem hon egentligen är, hon träffar knappt sin familj och det värsta av allt är att hon är övertygad om att företaget som har transplanterat hennes hjärna till supermodellens kropp tänker göra allt för att hålla operationen hemlig.

Omdöme:
Jag är besviken på den här serien. Jag trodde (pågrund av alla bra recensioner om boken) att den här skulle vara något extra. Men det visade sig att den bara blev sämre.
Karaktärerna är fortfarande dåliga, fast inte Lulu. Men Em börjar jag tröttna på. Hon tänker bara på sig själv känns det som.
Jag har inget bra att säga om den här boken.
Jo, jag kom på en sak. Jag gillar hur titeln blänker till i bokhyllan :)
Jag ska läsa tredje och sista delen Jagad, och se om den här serien kan bli bra igen.

Andra delar i serien:
1. Airhead
2. Att vara Nikki
3. Jagad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!