fredag 7 december 2012

Bokbloggsjerka 7-10 december & Biblioteks lån

Okej, jag börjar med mitt fredags bibliotekslån.
Jag lånade hem böckerna:
  • En prinsessas dagbok 2 & 3 - Meg Cabot
  • Den statiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith: Ska läsa den här direkt, eftersom jag längtat efter den!
  • Bara inte du - Katarina von Bredow : Omläsning eftersom jag inte skrivit någon recension om boken och vill bevara minnet av boken :)
Har någon av er läst någon av de här böckerna eller vill läsa?
Vad tyckte du om den/ varför vill du läsa den?
Kommentera gärna!


Och nu över till bokbloggs jerkan. Om du själv vill vara med kika in på Annikas blogg.

Veckans fråga:
Finns det någon bok som du på eller annat sätt alltid återvänder till? Naturligtvis är det alltid trevligt med en motivering, men så här i juletid kan jag ha visst överseende med om tiden inte riktigt räcker till det.

Jag återvänder mycket till Sarah Dessens böcker, oftast i tankarna och sen när jag kommer hem är det första jag gör att sätta mig ner och läsa ett kapitel.
Även Simona Ahrnstedts böcker Betvingade och framförallt Överenskommelser gillar väldigt mycket och det händer ofta att jag läser om dem.

Det finns såklart många böcker till och även motiveringar till böckerna, men hinner inte just nu med det :).

Vilka böcker tänker ni på?

//Dola

12 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av de du nämner, men har läst Främlingen och Bilbo ett par gånger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Har inte hört talas om de böckerna, men ska kolla upp dem :)

      Radera
  2. Jag har inte läst något av Sarah Dessen eller Simona Ahrnstedt ännu, men i alla fall Ahrnstedt har jag tänkt läsa någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste verkligen läsa någon av de författarna!
      De skriver både två på ett helt undbart språk och de är böcker som man inte glömmer i första taget.

      Radera
  3. Simona Ahrnstedt är okänd för mig :/ Ser att du läser Förvriden, bra? Fick hem den igår nämligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte kommit så långt i Förvriden än, men den är ganska bra hitills.

      Radera
  4. hade tiden funnits så hade säkert många fantastiska böcker blivit omlästa. har inte läst någon av författarna som du nämner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast tiden räcker tyvärr inte till.
      Jag spelar ju både innebandy och bowling, så jag är upptagen nästan varje dag i veckan och sen alla dessa läxor från skolan. "suck"

      Radera
  5. Simona Ahrnstedt har jag hört så mycket om det senaste att jag inser att jag nog borde läsa henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde du!
      Hon är en jätte bra författare!

      Radera
  6. Jag trodde överrenskommelser var ganska ny? Hur många gånger har du hunnit läsa om den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ganska ny, kom ut för 2 år sedan (2010), men jag har ändå hunnit läsa om den säkert 7 gånger eller mer...
      "hehe"

      Radera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!