onsdag 9 januari 2013

Jonas bok

Jonas bokTitel: Jonas bok
Författare: Eden Maguire
Förlag: Semic (tack för boken!)
Sidor: 268
Serie: Beautiful dead #1
Originaltitel: Book one - Jonas

Handling:
Varken döda ...
...
eller levande ...
rör de sig i de odödas gränsland.

Vad är det som händer på Ellerton High? Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas, Arizona, Summer, Phoenix. Fyra unga, vackra människor. Oron sprider sig i staden och många frågor saknar svar.Vilken är Darinas roll? Hon plågas inte bara av sorgen efter pojkvännen Phoenix - utan också av spöklika syner av de som dött. Samtidigt ekar dånet av vingslag oförklarligt i hennes huvud. Så blir hennes uppdrag tydligt: de döda har fått återvända till de levande för att skingra oklarheter och söka svar, ett år har de på sig. Men deras tid är på väg att rinna ut och Darina är utvald att hjälpa dem, de odöda, att finna ro ...

Omdöme:
Jag hade inte så höga förväntningar på den här boken vilket var bra, för då skulle jag nog inte tyckt om den lika mycket som jag gjorde när jag hade läst den.

Det var väldigt spännande att till sist få veta hur Jonas dog, fast det var ändå helt oväntat för jag hade mina misstankar från den stund när Darina hade frågat massa frågor och inte fått något svar.

Men jag blev lite besviken på Darina. Hon har inte riktigt det som får en att gilla henne och respektera henne som huvudperson.

En bra bok, som kunde varit bättre. Men är en kort läsvärd bok.

1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!