måndag 4 februari 2013

Summers bok

Titel: Summers bok
Författare: Eden Maguire
Förlag: Semic (tack för boken!)
Sidor: 265
Serie: Beautiful dead #3
Originaltitel: Summer

Handling:
Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas, Arizona, Summer, Phoenix. Fyra unga vackra människor. Varför? Darina står än en gång inför frågor som kräver svar, men där sanningen glider undan och inget är som det verkar. I omgivningens ögon borde Darina släppa taget, gå vidare med sitt liv. De döda kan ju ändå inte komma tillbaka. Men Darina vet. De är redan här - och de behöver hennes hjälp om de inte för eviga tider ska fastna i gränslandet mellan levande och döda. Våren kommer med uppslitande minnen av Summers död. Snart har ett år gått sedan hon föll offer för ett vansinnesdåd i en shoppinggalleria. Fel plats och fel tidpunkt, en galning med skjutvapen. Eller vad jagar Darina egentligen efter? Och tecknen från det förflutna, hur ska de tolkas? Bara en sak är tydlig: än är det inte över. Inte på långa vägar.

Omdöme:
I serien Beautiful dead så är nog den här boken den jag såg mest framemot. Så vad tyckte hag om den? Jo, jag kan börja med att säga att den var bättre än de andra. Mycket bättre.

Det hände mycket mer saker och det blev väldigt spännande när Summers mördare avslöjades. Jag har åter nytt hopp om den sista boken, Phoenix bok, som jag hoppas är lika bra!

Darina har jag fortfarande inte fastnat för och jag tror att det kommer förbli så.
Jag grät när (SPOILER) Logan dog :(. Jag undrar lite vad författaren tänkte på. Gjorde hen det för att Phoenix och Darina ska kunna leva lyckliga i alla sina dar? Eller för att författaren inte tyckte om han längre? Vi får se vad som händer i sista boken. (SSpoiler slut!)

Summer är den bästa karaktären i den här serien. Hon var så snäll, rolig och omtänksam. Helt klart min favorit.

Andra delar i serien:
1. Jonas bok
2. Arizonas bok
3. Summers bok
4. Phoenix bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!