onsdag 29 januari 2014

Riven

RivenTitel: Riven
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 445
Serie: Shapeshifters #5
Originaltitel: Shift

Obs! Handlingen kan innehålla spoilers från tidigare delar!
Handling:

Det är inte lätt att vara den första kvinnliga varkatts-underhuggaren. Jag har fått en del ärr på kuppen, men samtidigt blivit betydligt starkare.
Mitt privatliv då? Det är, som man brukar säga, komplicerat. Det är det väl alltid när det handlar om känslor. Ändå sedan min bror dog och min fars ställning började ifrågasättas har jag inte gjort något annat än att kämpa. Nu hotas vår flock av en grupp åskfåglar som är ute efter hämnd. Och att sluta fred med våra fiender är kanske de bästa sättet att göra oss av med de gamla.
Men ett stigande antal döda kroppar bör jag kanske se mig över axeln innan jag hoppas, fast ibland är hoppet allt man har att leva på...

Omdöme:
Att skriva de här recensionerna på dem här böckerna i Shifters-serien börjar bli långtråkigt, för böckerna är alla så bra att jag bara kan skriva samma sak om och om igen. Lite långtråkigt för er också, va?
Så nu får det bli en kortare recension och inte lika lång!

Älskar fortfarande Faythe, så himla rolig & go tjej. Hon har ett självförtroende & en tuff attityd, som jag fullständigt saknar. Skulle kunna skratta åt hennes kommentarer hela dagen lång. Känns lite pinsamt att helt plötsligt sitta där i klassrummet och försöka stänga in skrattet. Det går liksom inte, så man försöker sitta där och låtsas hosta för att dölja det. Haha, det är ganska så pinsamt xD

Jag gillar nästan alla karaktärer i den här serien. De som jag inte gillar är alla på den "onda" sidan, så det kanske är lätt att förstå varför. Jag hatar nog Malone mest. Vissa saker som han gör är helt ofattbara och hemska, usch skulle inte vilja ha han som min Alfa! Faythes pappa däremot skulle jag med glädje följa, han är verkligen en sann ledare. Och när man nu har följt med Faythe i 5 böcker så vet man att hon liknar sin pappa på det sättet och att hon skulle bli en riktigt bra ledare.

Det kom ett nytt fantasydjur in i den här boken: åskfåglar. Tycker att dem är riktigt häftiga, fast jag skulle helst vilja slippa träffa dem i verkligen. Man blir lite rädd av deras vassa klor och att dem kan byta skepnad så fort, så nej tack till att träffa dem! Rachel Vincent imponerar hela tiden på mig med nya koncept, och att åskfåglarna kom in i bilden gjorde bara mycket mer spännande och mer action. Även om jag knappast kan klaga på det innan, så blev det bara ännu bättre när åskfåglarna kom in, även om det kanske är lite svårt att tro om alla lovord jag sagt om den här serien hittills.

Jag tänker inte skriva mer utom en sak till: LÄS DEN HÄR SERIEN PÅ STÖRT!

Bästa karaktär/er:
Faythe!

Andra delar i serien:
1. Herrelös
2. Nio liv
3. Flocken
4. Bytet
5. Riven
6. Sista striden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!