måndag 10 mars 2014

Förälskad i Rachel

Titel: Förälskad i Rachel
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 310
Serie: Familjen Stanislaski #3
Språk: Svenska
Originaltitel: Falling for Rachel

Handling från baksidan:
Den före detta flottsergeanten Zack Muldoon befinner sig på Manhattan och är i behov av en skicklig advokat som kan rädda hans kriminelle yngre bror undan fängelsestraff. Den offentliga försvararen Rachel Stanislaski är inte direkt en sådan person som han hade i åtanke för uppgiften. Snart upptäcker han dock att det under Rachels polerade yttre döljer sig en både godhjärtad, hård och engagerad kvinna och han märker att snabbt börjar falla för henne. Det är han emellertid inte ensam om och plötsligt har han och hans bror förvandlats till rivaler...

Omdöme:
Nora Roberts - du är en utav mina absoluta favoritförfattare någonsin. Om hon skulle sluta skriva böcker så skulle jag förmodligen dö, för jag kan inte få nog av hennes böcker. I alla de böcker som går i genren kärlek & familj. För jag fullkomligt älskar allt med dem: karaktärerna, språket, handlingen, humorn, familjekänslor, ALLT!

Jag tycker att Rachel är en otroligt cool person som är en offentlig försvarare med ganska så dålig lön, hon kan få så mycket bättre jobb för hon är väldigt duktig på det hon gör men hon stannar ändå kvar i sin tjänst. En cool person som gör vad hon vill och tycker! Zack & Nick är mina andra två favoritkaraktärer i just den här boken. Jag har ju redan läst Kärlekens musik (som är den näst sista delen i serien) och då fick man se en helt annan sida av Nick - medans man i den här boken får se honom som en lagbrytande tonårsbrottsling. Det är häftigt att se hur mycket han har förändrats och utvecklats! Zack är också en stor favorit hos mig!

Det bästa med att det här är en del i en serie, är att man får återse alla andra karaktärer. Det gör hela handlingen så mycket bättre och det är otroligt kul att få se hur deras familj växer hela tiden.
Slutet i boken var faktiskt riktigt spännande ändå, man visste inte exakt vad som skulle hända och vågade heller inte hoppas på något.

Förälskad i Rachel är en lika bra bok som de andra Nora Roberts-böckerna och om du tyckte om de tidigare delarna i serien så tycker jag absolut att du ska läsa den här!

Bästa karaktär/er:
Rachel, Zack & Nick


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!